موضوع: "رحلت"

28 صفر

◼️رحلت رسول اکرم (ص)تسلیت باد.

روایت از ابن عباس:

«هنگامي كه وفات پيامبر فرا رسيد پیامبرگريستند تا محاسنشان از اشك، تر شد پس به آن حضرت گفته شد: 

يا رسول الله چه چيز باعث گريه شما شد؟ 

فرمود: براي فرزندانم مي گريم و براي آنچه اشرار امتم پس از من با اهل بیتم خواهند كرد.

فاطمه دخترم را مي بينم در حالي كه پس از من به او ظلم شده و فرياد مي زند يا ابتاه، يا ابتاه، پس احدي از امتم او را ياري نمي كند. 

فاطمه (سلام الله عليها) سخن پدر را شنيد و گريست پس پيامبر به دخترشان فرمودند: دخترم گريه مكن! آن حضرت پاسخ داد: گريه من به خاطر آنچه پس از شما با من خواهد شد، نيست؛ بلكه من از فراق و دوري شما مي گريم يا رسول الله! پيامبر فرمودند: تو را مژده مي دهم كه به زودي به من ملحق مي شوي پس تو اول كسي هستي كه به من خواهد پيوست.»

▪️صل الله علیک یا رسول الله
📚منبع:

امالی شيخ طوسي ص۱۸۸

بیانات رهبر فرزانه در 29 سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) درباره ایشان 


یاد عظمتها و قلّه‌های بلند و پروازهای معنویِ انسانهای بزرگ، به دلها آرامش و اطمینان و اعتمادبه‌نفس میبخشد. آیه‌ی شریفه، سکینه و آرامش را در دلهای مسلمانان ناشی از فتح و نصرت الهی میداند و آرامش را و اطمینان را و سکینه‌ی قلبی را مایه‌ی تقویت ایمان و ازدیاد ایمان معرّفی میکند؛ دشمن عکس این را و ضدّ این را برای امّت اسلامی و برای جامعه‌ی مؤمن و متحرّک و پویای ما دنبال میکند.
 سی‌ سال است از امام بزرگوار، در مثل چنین روزی سخن میگوییم؛ امام یکی از قلّه‌های بلند است و بعد از این هم ملّت ما، امّت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است؛ زیرا امام، نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پُرقدرت انقلاب به هدفهای خود، به آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت.